vineri, 27 martie 2009

Taxa auto primeşte aprobarea Comisiei Europene

Reprezentanţii Comisiei Europene au fost de acord cu principiile de calculare a noii versiuni a taxei auto
. Informaţia a fost confirmată pentru BBC de o înaltă sursă guvernamentală. Conform ultimei variante a taxei de primă înmatriculare, calculul sumei care trebuie plătită de cumpărătorii de autovehicule se va face în funcţie emisiile de dioxid de carbon şi de cele de noxe.

Potrivit sursei citate, taxarea ar urma să se facă la maşinile Euro 4 şi Euro 3 în funcţie de emisiile de dioxid de carbon şi cele de noxe.

Pentru maşinile Euro 3 care nu au trecute în cartea tehnică emisia de dioxid de carbon, impozitarea se va face numai în funcţie de emisiile de noxe, adică oxizii de azot, bioxidul de sulf sau praful.

Formula de calcul folosită pentru emisiile de noxe va fi aplicată şi în cazul maşinilor cu o motorizare mai veche de standardul Euro 3.

Un alt aspect asupra căruia s-a căzut se pare de acord la Bruxelles este acela că cu cât o maşină este mai veche cu atât taxa va fi mai mare: cu cât standardul de motorizare este mai scăzut cu atât coeficienţii de calcul vor fi mari.

Cu alte cuvinte, se va ţine seama de principiul care a stat la temelia taxei de primă înmatriculare în prima ei formă - menită să împiedice înmatricularea de maşini la mâna a dou, aduse din străinătate.

Aceeaşi sursă guvernamentală a precizat că însă ar urma să fie aplicat şi principiul potrivit căruia o maşina nouă faţă de un automobil vechi va polua pe o perioadă mai lungă de timp, astfel că şi taxa pentru maşinile euro 3 şi euro 4 s-ar putea modifica.

Nu au fost calculate încă valorile exacte ale taxei.

Pe de altă parte, Comisia Europeană nu a oprit încă procedura de sancţionare a României pentru această taxă, considerată discriminatorie pentru maşinile cumpărate de cetăţeni din alte state ale pieţei comune.

Totuşi, comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat, săptămâna trecută, că noua variantă de modificare a normelor privind taxa de primă înmatriculare transmisă Comisiei Europene este considerată, la o primă evaluare, compatibilă cu normele comunitare.